خانه / برگزیده‌ها,

فغانی در جام ملت‌های آسیا نماینده استرالیاست

علیرضا فغانی
علیرضا فغانی

فغانی در جام ملت‌های آسیا نماینده استرالیاستفدراسیون فوتبال استرالیا رسما اعلام کرد که علیرضا فغانی را به عنوان داور خود در جام ملت‌های آسیا معرفی کرده است.

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران نام علیرضا فغانی را از داوران بین المللی خود حذف کرده بود، استرالیا یکی از سه جایگاه خود برای جام ملت‌ها را به این داور اختصاص داد تا او امکان حضور دوباره در جام ملت‌ها را داشته باشد.

نکته جالب در مورد فغانی این است که او امکان حضور در فهرست ایران را هم داشت، اما در نهایت کمیته داوران ترجیح داد فغانی را کنار بگذارد تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین تجربه این داور مشهور به عنوان نماینده ایران باشد و حالا او به همراه کاترین مارگارت یاسویچ و رابرت شاون نمایندگان استرالیا در جام ملت‌ها خواهند بود.

این در حالی است که مارگارت یاسویچ، داور زن فوتبال استرالیاست که برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ مردان قضاوت خواهد کرد و فرصت این را به دست آورده تا این تجربه ویژه را برای خود رقم بزند. استرالیا همچنین دو کمک داور در این مسابقات خواهد داشت که تیم داوری این کشور را تکمیل می‌کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به نام فغانی، او را یکی از باتجربه‌ترین داوران جام ملت‌های آسیا خواند و نوشت که فغانی برای سومین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. نکته جالب اینکه اولین تجربه او به جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا برمی‌گردد و حالا او به شکلی جالب از سوی فدراسیون این کشور گزینه قضاوت جام ملت‌ها شده است.

این در حالی است که باتوجه به اعطای لایسنس وی‌ای آر به علیرضا فغانی، او همچون سایر داوران حاضر در جام ملتها، شانس این را خواهد داشت تا به عنوان داور وی‌ای آر نیز در مسابقات حضور پیدا کند.

همچنین لازم به ذکر است موعود بنیادی‌فر به عنوان نماینده فدراسیون ایران در جام ملت‌ها جایگزین علیرضا فغانی شده و برای نخستین بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه خواهد کرد.

اولین دیدگاه را بنویسید