خانه / برگزیده‌ها,

رحمان به آمریکا رحم نکرد / عموزاد انتقام یزدانی و نخودی را گرفت + بیوگرافی رحمان عموزاد

رحمان عموزاد در نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد، حاجی علیف از آذربایجان را شکست داد.

به گزارش ایران اندیش؛ در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی صربستان، رحمان عموزاد موفق شد با نتیجه ۹ بر ۲ حاجی علیف، ستاره آذربایجانی و دارنده نقره و برنز المپیک و طلای جهان را شکست دهد.

حاجی علیف که در یک دهه اخیر گربه سیاه ایرانی ها بوده، آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مقابل مسعود اسماعیل پور باخت که اسماعیل پور در آن دوره به برنز رسید. پس از آن علیف در فینال جهانی ۲۰۱۴ با نتیجه ۱۲ بر ۷ اسماعیل پور را برد و پس از آن به ایرانی ها نباخت.

بیشتر بخوانید: کامبک ایران به آمریکا : ۲-۲ مساوی / رقابت نهایی در جام جهانی و قطر

پس از آن او در جهانی ۲۰۱۵، المپیک ۲۰۱۶و جهانی ۲۰۱۷ نبردی با ایرانی ها نداشت. در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و در در جهانی ۲۰۱۹ هم توفیقی نداشت.

علیف در المپیک توکیو به نقره رسید اما برخوردی با ایران نداشت و نهایتا پس از استراحت در جهانی ۲۰۲۱، در مسابقات امسال دوباره به تشک برگشت اما این بار به سد بزرگی به نام رحمان عموزاد برخورد کرد تا پس از هشت سال بالاخره طلسم او شکسته شود و نماینده ایران موفق شود پشت علیف قلدر را به تشک بمالد.

بیوگرافی رحمان عموزاد

رحمان عموزاد کشتی گیر ایرانیست که در ۲۶ تیر ۱۳۸۱ در خلیل‌شهر محله کشیرخیل، بهشهر، استان مازندران در خانواده‌ای اهل کشتی به دنیا آمد. وی سه برادر و یک خواهر دارد و کشتی را از ۶ سالگی به کمک برادرانش شروع کرد. برادران وی نیز کشتی‌گیر هستند. فرزاد عموزاد، برادر بزرگ‌تر او قهرمان جوانان جهان و سوم آسیا شده‌است. برادر دوقلوی او محمدعلی و دیگر برادرش فرشاد نیز کشتی‌گیر هستند. وی در ردهٔ نوجوانان دو بار قهرمان آسیا و دو بار قهرمان جهان شده‌ است و در ردهٔ جوانان نیز قهرمان جهان شده‌ است. وی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز المپیک توکیو برای اولین بار توانست در رده بزرگسالان قهرمان شود .

اولین دیدگاه را بنویسید