خانه / برگزیده‌ها,

اگر ورزشکار هستید و گیاهخوار این مطلب را از دست ندهید

ورزش
ورزش

باید در نظر داشت کودکان می ‌توانند در حالی که رژیم‌ های گیاهخواری دارند، در فعالیت های ورزشی شرکت کنند، اما والدین و مراقبان باید به آنها کمک کنند تا غذاهایی را انتخاب کنند که به آنها انرژی کافی داده و نیازهای تغذیه ‌ای آن ها را برآورده می ‌کند.

دکتر روبرتا اندینگ، متخصص تغذیه در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، درباره این موضوع گفت: ورزشکاران گیاهخوار ممکن است دچار کمبود ویتامین B12، ویتامین D، چربی‌های امگا 3 با زنجیره بلند، ریبوفلاوین و کلسیم شوند، بنابراین یافتن جایگزین‌های خوب، برای این افراد بسیار مهم است.

باید توجه داشت که رژیم گیاهخواری مطلق، تمام مواد گوشتی و محصولات حیوانی از جمله لبنیات و تخم مرغ را حذف می کند، در حالی که رژیم گیاهخواری سبک، گوشت، مرغ و غذاهای دریایی را حذف کرده و امکان مصرف لبنیات و تخم مرغ همچنان وجود دارد.

کربوهیدرات های خوب شامل انتخاب های صبحانه مانند نان تست غلات کامل، بلغور جو دوسر یا سیب زمینی شیرین بو داده می شوند و پیشنهاد می شود برنج، و ماکارونی برای بچه‌ های گیاه ‌خوار حتما ارائه شود.

در حالی که انتخاب های پروتئینی کمتری برای کودکانی که گوشت را حذف کرده اند وجود دارد، گیاهخواران رژیم سبک گیاهخواری می توانند پروتئین خود را از شیر، ماست، پنیر یا تخم مرغ دریافت کنند.

البته وگان ها می توانند شیر سویا را انتخاب کنند که نزدیک ترین ماده غیر لبنی معادل شیر گاو برای دریافت پروتئین است. یکی دیگر از گزینه های پروتئین گیاهی، جایگزین های تخم مرغ است که از نخود تهیه می شود. باید در نظر داشت که لوبیاها هم کربوهیدرات و هم پروتئین دارند.

دکتر روبرتا اندینگ، در باره تغذیه کودکان گیاهخوارگفت: از آنجایی که رژیم غذایی آنها عمدتاً گیاهی است، گیاهخواران و وگان ها می توانند کربوهیدرات های بسیار خوبی دریافت کنند.

اگر آنها غذای کافی می بخورند، انرژی آنها باید از کربوهیدرات ها تامین شود زیرا کربوهیدرات ها سوخت ورزشی ماهیچه ها هستند. آنها همچنین باید در مورد برنامه ریزی پروتئین بیشتر فکر کنند زیرا پروتئین برای رشد و سلامت بدن و همچنین ریکاوری از ورزش لازم است.

این متخصص پیشنهاد می کند از مصرف محصولاتی که شبیه گوشت هستند اجتناب کنید. این موارد شامل ناگت های مرغ گیاهی منجمد یا همبرگرهای گیاهی بسیار فرآوری شده می شود.

در عوض، یک همبرگر لوبیا سیاه یک جایگزین خوب و یک غذای کامل است. وی پیشنهاد کرد که در صورت داشتن رژیم گیاهی، با استفاده از عدس، لوبیا یا سایر حبوبات، پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنید. بیشتر گزینه های گیاهی که سعی می کنند از گوشت تقلید کنند، گزینه های خوبی نیستند.

کودکان و جوانان گیاهخوار، پس از ورزش می توانند با پروتئین هایی مانند هوموس و کراکر به ترمیم آسیب های عضلانی کمک کنند. ساندویچ کره آجیل؛ غلات صبحانه با پروتئین بالا در ترکیب با انواع توت ها یا موز به همراه یک لیوان شیر سویا می توانند گزینه های مناسبی برای ساعات بعد از ورزش باشند.

در خاتمه گفتنی است که متخصصین تغذیه می گویند:‌ گیاهخواری فقط اجتناب از مصرف گوشت نیست. شما باید مطمئن شوید که منابع با کیفیت کربوهیدرات و پروتئین دریافت می کنید. توصیه می شود به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و و با یک متخصص اطفال نیز مشورت کنید تا مطمئن شوید که کودکان گیاهخوار، مواد مغذی لازم برای رشد را دریافت می کنند.

اولین دیدگاه را بنویسید