خانه / اقتصادی,

یارانه قطع شد ؟ زمان اجرای طرح کالابرگ مشخص شد

یارانه
یارانه

محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یازده، مهرماه امسال گفته بود که یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی است و ارائه کالابرگ منتفی شده. اما معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری اخیر خود این موضوع را رد کرد. وی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان نظر شخصی خود را در خصوص حذف کالابرگ مطرح کرده باشند، تصریح کرد: چیزی به عنوان نظر جمع بندی شده برای منتفی شدن طرح کالابرگ مطرح نشده است. طرح کالابرگ قانون است و بر اساس مصوبه مجلس باید اجرا شود.

درحالی این مقام مسئول اینطور اظهار کرد که نماینده مجلس پیش از این گفته بود که زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و دیگر تاثیر هم ندارد.

علیرضا شاه‌میرزایی همچنین در پاسخ به اینکه طرح کالابرگ چه زمانی اجرا می‌شود؟ به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: وزارت رفاه اعلام کرده که هر زمان تصمیم‌گیری نهایی شود آمادگی اجرا و نصب سامانه در فروشگاه‌ها را ظرف یک تا دو ماه دارد. البته این طرح با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت خصوصی همکاری می‌کنند و همه هم اعلام آمادگی کردند. ‌ اما این موضوع به دستگاه‌های مختلف مربوط می‌شود؛ مثلا بخشی از کالاها مربوط به وزارت جهاد و بخش تامین منابع مربوط به سازمان برنامه و بودجه است. کارگروه‌هایی بین دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و تصمیم نهایی باید با مشارکت همه دستگاه‌ها گرفته شود.

اولین دیدگاه را بنویسید