خانه / برگزیده‌ها,

گلزار قرار است برنامه داشته باشد؟

پیمان جبلی
پیمان جبلی

پیمان جبلی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به حضور برخی چهره‌ها در صدا و سیما، بیان کرد: در اغتشاشاتی که سال گذشته اتفاق افتاد، متاسفانه برخی از چهره‌ها با سوءاستفاده از شهرت و محبوبیت خود به قوانین و ضوابط جامعه بی توجهی کردند و با جریان فتنه برانداز همراه شدند و رفتار‌هایی را از خود نشان دادند که نتیجه آن تحریم جامعه و شریک شدن در اتفاقات تلخی بود که شاهد آن بودیم. البته همچنان نیز شاید برخی از این افراد به مسیر خود ادامه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی دیگر نیز تلاش کردند با اصلاح مواضع خود و موضع گیری‌های مناسب بعد از این جریانات، مسیر خود را اصلاح کنند. فلذا چهره‌ها و نوع رفتاری که در جریان فتنه سال گذشته داشتند، متفاوت است. طبیعتا بسیاری از چهره‌ها نیز وفاداری خود را به نظام، مردم، قوانین و انقلاب نشان دادند که به صورت طبیعی مورد احترام جامعه و مردم هستند.

رئیس سازمان صداو سیما بیان کرد: ما در یک سال اخیر در برنامه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف داشتیم مانند شب یلدا، شب تحویل سال نو، ایام ماه رمضان و ایام ماه محرم و سایر عرصه‌ها اثبات کردیم که نیاز به چهره‌های هنجارشکن و عنود و لجباز نداریم و عملا برنامه‌های خود را با چهره‌هایی که از محبوبیت خوبی برخوردار شدند ادامه دادیم. این سیاست مقطعی ما نیست بلکه این یکی از سرفصل‌های ثابت سند تحول صدا و سیما بوده که ما به آن پایبند بوده و به همین شکل نیز ادامه خواهیم داد.

جبلی در ادامه تاکید کرد: هر زمان که رسانه ملی تصمیم بگیرد که از چهره‌ها استفاده کند، حتما این دسته بندی را رعایت خواهد کرد و حتما توجه خواهد داشت که امکان، فرصت و ظرفیت دیده شدن را در اختیار کسانی قرار دهد که عناد، لجبازی و اصرار بر حرکت خلاف قواعد، ضوابط و هنجار‌های جامعه را نداشته باشند. ما به چنین افرادی میدان و عرصه نخواهیم داد. شکی در این موضوع نیست.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما تایید می‌کنید که آقای گلزار قرار است در صدا و سیما برنامه داشته باشد؟ بیان کرد: اجازه دهید از کسی اسم نیاوریم. در برنامه‌های مختلف و برنامه‌های نمایشی بازیگران مختلف حضور دارند و این که از یک چهره اسم ببریم درست نیست. بنده کلیت رویکرد و سیاست صدا و سیما را گفتم، تصمیمات ما لحظه ای، مقطعی و آنی نیست.

جبلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زمانی می‌گویند برنامه‌ای پنج درصد بیننده دارد چرا باید ادامه پیدا کند؟ بیان کرد: مرجع رسمی اعلام نتایج نظرسنجی‌ها و مخاطب سنجی‌ها مرکز تحقیقات صدا و سیما است. هر کسی در هر جایگاهی غیر از مرکز تحقیقات صدا و سیما ادعایی کند از نظر ما مردود است.

اولین دیدگاه را بنویسید