خانه / اقتصادی,

کدام گروه‌های بورسی سود بالاتر از تورم می‌دهند؟

بورس
بورس

در بورس شاهد چرخش معنادار معاملات سهام به سوی منفی‌ها بودیم به گونه‌ای که بیش از سه چهارم نمادهای بازار سرمایه کار خود را در مدار منفی بالا به پایان رساندند. این در حالی بود که نرخ دلار در بازار آزاد حوالی سقف تاریخی خود بود، نرخ بهره بین‌بانکی اندکی نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و بازارهای جهانی با ثبات و حتی در برخی اقلام صعودی ظاهر شدند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان ساعت معاملاتی امروز بازار سرمایه افت ۱.۳۶ درصدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع ۱.۳۸۳ میلیون واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن هم که نماینده سهام کوچکتر بازار سهام است افت ۱.۰۲ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۳۹۱۵ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول قابل توجه ۴۸۹ میلیارد تومان از سرمایه اشخاص حقیقی در بازار امروز بودیم. از سوی دیگر از صندوق‌های درآمدثابت و مختلط نیز در بازار امروز حدود ۵۱۸ میلیارد تومان خروج پول رخ داد. این اتفاق را کمتر به صورت سنتی در بازار سرمایه دیده بودیم و بنظر اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه خدشه‌دار شده و این موضوع هر روز بدتر می‌شود که سیگنال منفی برای روند آتی بازار سرمایه محسوب می‌شود.

مجتبی بهرامی کارشناس بازار سرمایه در جریان برنامه زنگ پایان امروز به تشریح مهم‌ترین مشخصه‌های تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه پرداخت. به عقیده وی شرایط بازار سرمایه این روزها دستخوش اتفاقاتی است که در سال‌های گذشته رخ داده و مردم در حال خارج کردن سرمایه خود از بازار سرمایه هستند. اما درحال‌حاضر برخی صنایع در شرایطی قرار دارند که می‌توان به سرمایه‌گذاری در آنها فکر کرد و صنایع پتروشیمی و پالایشی در این زمره قرار می‌گیرند که حتی در بدترین سناریوهای ترسیمی می‌توانند بازدهی معقولی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند.

اولین دیدگاه را بنویسید