خانه / برگزیده‌ها,

چگونه گردش خون را در خانه بهبود بخشیم ؟

رگ‌های خونی ساختارهای توخالی و لوله‌ای هستند که خون را از قلب می‌برند و آن را در سراسر بدن جمع می‌کنند. آنها به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

رگ های خونی: شریان ها

شریان‌ها خون را از قلب به اندام‌ها می‌برند و اکسیژن و مواد مغذی را حمل می‌کنند. آنها ضخیم و الاستیک هستند زیرا باید فشار زیادی از خون اکسیژن دار را تحمل کنند.
ماهیچه های دیواره برای کنترل فشار خون و میزان خونی که به هر اندام می رسد منقبض و منبسط می شوند.

مویرگ ها

این رگ‌ها دارای دیواره بسیار نازک هستند و می‌توانند بین شریان‌ها و سیاهرگ‌ها ارتباط برقرار کنند. آنها مواد را بین بافت ها و خون جابه جا می کنند.

رگها

وریدها خون را برعکس از شریان‌ها، از اندام‌ها به قلب و سپس به ریه‌ها می‌برند تا دی اکسید کربن را با اکسیژن مبادله کنند.
آنها دریچه های یک طرفه دارند که از برگشت خون به عقب جلوگیری می کند.
بنابراین، به طور خلاصه، «مسیری» که خون طی می‌کند، قلب، شریان‌ها، مویرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و دوباره قلب است.

غذاهای تقویت کننده رگ های خونی

یک رژیم غذایی سالم برای اینکه بدن ما در شرایط عالی باشد ضروری است. این در مورد رگ های خونی نیز صدق می کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را قوی و سالم نگه دارید و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی معمولی اجتناب کنید، توصیه می‌شود غذاهای زیر را مصرف کنید:

کلم بروکلی
کلم بروکلی سرشار از ویتامین E می‌تواند از تشکیل لخته‌ها جلوگیری کرده و سطح لخته‌های خون را در خون کاهش دهد. علاوه بر این، کلم بروکلی به جلوگیری از لخته شدن خون و کلسترول در خون کمک می کند.
به علاوه، این سبزی متعلق به گروه چلیپایی حاوی لوتئین است، ماده‌ای که از زوال زودرس بافت‌های نرم چشم جلوگیری می‌کند. بنابراین، به جلوگیری از ایجاد آب مروارید کمک می کند.

انار
آنتی اکسیدان های این میوه برای از بین بردن هر چیزی که به بدن آسیب می زند کمک می کند. در واقع، نوشیدن نصف فنجان از آب این میوه در روز ممکن است به جلوگیری از تجمع مواد مضر در رگ‌های خونی کمک کند.
برای کسانی که از فشار خون بالا و دیابت رنج می برند توصیه می شود. با این حال، بهتر است آب میوه را فوراً برای مصرف آماده کنید، زیرا با گذشت زمان، مواد مغذی خود را از دست می دهد.

پیاز
پیاز خواص بسیار مفیدی برای سلامتی ما دارد. ترکیبات سولفوریک آنها ضد انعقاد کامل هستند که کلسترول خوب را نیز افزایش می دهند.
به نوبه خود، آنها ضد التهاب هستند و به جلوگیری از تشکیل پلاکی که باعث تصلب شرایین می‌شود، کمک می‌کنند. مصرف کافی از این سبزی به رگ های خونی شما کمک می کند تا سالم و قابل ارتجاع باشند.
به علاوه، اگر این کافی نبود، پیاز نیز در بیماران دیابتی توصیه می شود. خواص آنها در صورت مصرف خام بیشتر است.

گوجه فرنگی

آنها منبع عالی از مواد مغذی هستند که از رگ‌ها و شریان‌ها محافظت می‌کنند و عملکرد رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. این به دلیل مقادیر بالای لیکوپن آنها است که خطر ایجاد انسداد در سیستم گردش خون را کاهش می دهد.
گوجه فرنگی سطح کلسترول اکسید شده را کاهش می دهد و به عنوان عوامل ضد التهابی غیر استروئیدی عمل می کند. آنها را می توان به صورت خام، پخته یا سرخ شده مصرف کرد .

چغندر

ترکیب اصلی آنها، بتائین، برای خنثی کردن هموسیستئین، یک آمینو اسید مرتبط با بیماری عروق مغزی و قلبی عمل می کند. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در چغندر اسید فولیک است که همین کار را انجام می دهد.
آب این سبزی پاکسازی سلول ها را تحریک می کند و فعالیت آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، به دلیل داشتن فیبر بالا، به مبارزه با یبوست و متعادل کردن سطح قند خون کمک می کند.

علاوه بر موارد فوق می توانید موارد زیر را مصرف کنید:

پرتقال

گیلاس

هندوانه

توت فرنگی

یک داروی عالی برای پاکسازی رگ های خونی شما

اگر سطح کلسترول شما خیلی بالا است، اگر دیابت دارید یا اگر سابقه مشکلات قلبی در خانواده خود دارید، این درمان برای شما عالی است. همچنین، اگر علاقه مند به لذت بردن از زندگی سالم تر و رگ های خونی هستید، مفید است.
عادات بد روزانه مانند ورزش نکردن و رژیم غذایی پر از چربی و قند و کم تحرکی منجر به بیماری قلبی می شود.
علاوه بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم، مهم است که به طور منظم ورزش کنید. به این ترتیب، می توانید از مزایای این درمان خانگی به طور کامل استفاده کنید.

عناصر

هشت حبه سیر

هشت عدد لیمو

6 لیتر آب

چگونه آن را درست کنیم؟

ابتدا حبه های سیر را جدا کرده، پوست بگیرید و هر کدام را تمیز کنید.

آب را در قابلمه بریزید تا بجوشد.

در همین حین، لیموها را برش بزنید.

وقتی آب به جوش آمد، لیموها را اضافه کنید.

پس از آن، سیر را تا حد امکان خرد کنید (در صورت تمایل می توانید از غذاساز استفاده کنید یا مخلوط کنید).

سپس به آب اضافه کنید و چند دقیقه بپزید.

از روری حرارت بردارید. وقتی خنک شد و به دمای اتاق رسید، در ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید.

نحوه استفاده از آن

با قطره چکان 50 میلی لیتر از مخلوط (فقط قسمت مایع) را بردارید. می توانید در چند روز اول با دوز کمتر شروع کنید و آن را افزایش دهید.

حتما هر روز قبل از صبحانه مصرف کنید

درمان را برای 40 روز متوالی ادامه دهید.

اولین دیدگاه را بنویسید