خانه / برگزیده‌ها,

چهار محرک تشدیدکننده بیماری ام اس

بیماری
بیماری

عواملی که بر شدت بیماری ام اس تاثیرگذارند عبارتند از:

استرس بر همه شرایط سلامتی از جمله ام‌اس تاثیر می‌گذارد

عود ام‌اس و استرس می‌توانند یک رابطه دو طرفه داشته باشند. این بدان معناست که استرس ممکن است به ایجاد عود کمک کند و عود ام‌اس نیز ممکن است باعث استرس شود. استرس مزمن که بیش از 48 ساعت به طول انجامد تاثیر بیشتری بر ام‌اس نسبت به استرس حاد دارد.

کمبود خواب می‌تواند علائم ام‌اس را بدتر کند

داشتن خواب آرام کافی در مواقعی که مبتلا به ام‌اس هستید می‌تواند چالش برانگیز باشد. درد، بی‌قراری پاها، علائم ادراری یا روده، یا اختلال در تنظیم دما برخی از مهمترین علائمی هستند که می‌توانند با خواب در شب تداخل داشته باشند. بیشتر افراد مبتلا به ام‌اس ذخیره انرژی کمتری دارند و کمبود خواب می‌تواند علائم ام‌اس را بدتر کند.

عفونت‌های رایج می‌تواند باعث شبه تشدید کاذب و منجر به عود شود

عفونت‌ها می‌توانند باعث تشدید علائم ام‌اس شوند، به خصوص اگر این عفونت همراه با تب باشد.عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) علل شایعی هستند، زیرا برخی از افراد مبتلا به ام‌اس عملکرد مثانه را کاهش داده‌اند. اما هر نوع عفونتی که سیستم ایمنی را تضعیف کند، مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا، می‌تواند باعث عود بیماری شود.

از نظر فنی، عود واقعی ام‌اس هر گونه علائم عصبی جدید یا بدتر شدن حاد است که به عفونت، تب یا استرس‌های دیگر مربوط نمی‌شود و بیش از 24 ساعت طول می‌کشد. ا

این بدان معناست که بدتر شدن علائم ام‌اس که در طول عفونت ادراری یا عفونت‌های دیگر تجربه می‌شود، ممکن است در واقع یک تشدید کاذب باشد.با این حال، عفونت‌ها نیز با عود بیماری همراه هستند.

گرمای تابستان یکی از علل شایع تشدید کاذب است

افزایش گرمای بدن یک محرک رایج برای تشدید کاذب ام‌اس است. در قدیم، آزمایش حمام آب گرم یکی از راه‌هایی بود که پزشکان ام‌اس را تشخیص دادند. فرد مبتلا به ام‌اس در آب داغ غوطه‌ور می‌شد و اگر علائم عصبی او بدتر می‌شد، در نظر گرفته می‌شد که ام‌اس دارد.

زمان درمان شعله‌‌ور شدن ام‌اس

همه علائم ام‌اس نیازی به درمان ندارند. سوزن‌سوزن شدن، خستگی و «مه روانی» (فقدان تمرکز)‌ معمولاً پس از برداشتن محرک یا برطرف شدن عفونت، خود به خود از بین می‌روند.

با این حال، علائم شدیدتر ام‌اس که بر توانایی شما برای عملکرد طبیعی تاثیر می‌گذارد، مانند ضعف شدید، تعادل ضعیف یا از دست دادن بینایی، ممکن است نشان‌دهنده عود بیماری باشد و پزشک ممکن است درمان با استروئیدها را برای کوتاه کردن مدت زمان توصیه کند.

اولین دیدگاه را بنویسید