خانه / برگزیده‌ها,

مکمل ویتامین A را بشناسید

ویتامین
ویتامین

در صورتی که مصرف غذاها نتواند ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند، پزشک برای کمبود این ویتامین می تواند مصرف مکمل ها را برای شما تجویز کند.

کاربرد ویتامین A

مصرف قرص ویتامین A برای رشد و تکامل بدن لازم و ضروری است.

مصرف ویتامین A به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

مصرف این قرص برای تولید مواد ناقل شیمیایی در چشم که برای دیدرنگی ( سلول های مخروطی چشم ) و دید در نور کم (سلول های استوانه ای) استفاده می شوند، ضروری است. به طور کلی

مصرف قرص ویتامین A برای حفظ سلامتی برخی از اجزای چشم (مانند قرنیه) مفید است.

خانم های باردار با مصرف ویتامین A رشد مغز، دست و پا، قلب، چشم و گوش جنین را تضمین می کنند. از آنجایی که خانمهای باردار کمبود ویتامین A را در اواخر دوره بارداری تجربه می کنند خطراتی نظیر شب کوری و مرگ در کودک افزایش پیدا می کند.

مصرف ویتامین A برای تقویت و حفظ سلامت دستگاه تولید مثل هم در زنان و هم مردان ضروری است و مصرف این ویتامین با کیفیت رشد جنین در طول دوران بارداری رابطه مستقیمی دارد.

مصرف مقادیر کافی ویتامین A می تواند محافظت از پوست شما در برابر آسیب اشعه UV خورشید از جمله آفتاب سوختگی و بروز لکه های قهوه ای را تضمین کند.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین A موجب از بین رفتن آن رادیکال های آزاد می شود، بنابراین ویتامین A برای رفع خطوط ریز و چین و چروک و درنتیجه پیری زودرس پوست موثر خواهد بود.

طریقه مصرف قرص ویتامین A

به طور معمول، مصرف روزانه مقادیر 900 و 700 میلی‌گرم ویتامین A به ترتیب برای مردان و زنان در نظر گرفته شده است. در زمان مصرف ویتامین A این نکته حائز اهمیت است و باید به خاطر داشته باشید که مقدار مصرف از 10 هزار IU یا 3 هزار میلی‌گرم بیشتر نشود، چرا که مصرف بیش از حد از ویتامین A باعث برزو عوارضی جدی خواهد شد.از آنجای که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است به همین دلیل بهتر است برای افزایش جذب، مکمل‌های ویتامین A همراه با غذا مصرف کنید.

توجه: مکمل ویتامین A را طبق تجویز پزشک مصرف کنید. مصرف مقادیر زیاد یا طولانی مدت آن ممکن است سبب بروز عوارض شود.

اولین دیدگاه را بنویسید