خانه / اقتصادی,

مرغ ارزان می شود ؟ خبر مهم وزیر کشاورزی

مرغ
مرغ

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی امروز در مراسم روز جهانی غذا اظهار داشت: در دولت سیزدهم قیمت گندم رشدی 130درصدی را تجربه کرده است که این رویکرد در هیچ سالی سابقه نداشت و به کشاورزی نگاهی اقتصادی شده است و امروز کشاورزی کشورمان به‌سمت اقتصادی شدن حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه الگوی کشت برای محصولات کشاورزی شروع شده است و شکست هم نخواهد خورد، افزود: نیازمند احداث 100 هزار هکتار گلخانه هستیم که سبزی و صیفی به فضای گلخانه بروند و اراضی آن برای کشت علوفه استفاده شود؛ برای تحقق این امر لازم است بانک‌های دیگر نیز کنار بانک کشاورزی با متقاضیان تسهیلات ارائه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای صادرات محصولات آب‌بر کشاورزی نیز تعرفه گذاشته شده است تا از صادرات بی‌رویه این محصولات جلوگیری به‌عمل آید.
وی با بیان اینکه تولید زنجیره‌ای مورد هدف و حمایت است تصریح کرد: عملیات اصلاح نژاد در طیور کشور و تغذیه آنها انجام شده است و در زمینه دام نیز باید اصلاح نژاد بیشتری انجام گیرد که مسئولیت آن با سازمان تات است.

ساداتی‌نژاد گفت: بعد از 16 سال صادرات سیب ایران به پاکستان برقرار شده است همچنین شرایط لازم برای صادرات محصولات مختلف را فراهم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مراقب بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی فعلی خود نیز هستیم تا از بین نرود، صادرات محصولات مختلف به چین از جمله مرکبات باز شده است.
ساداتی‌نژاد گفت: برای تولید غذای ارزان باید برای افزایش بهره‌وری اقدام شود که کار علم، دانش، ترویج و اصلاح وضعیت بازاررسانی و حذف دلالی است.

وی گفت: ستکاوا برای عرضه مستقیم مرغ در کشور ایجاد شده است و تمام خرده‌فروشان می‌توانند نیاز خود را در این سامانه ثبت کنند. در مرحله اول مرغ منجمد در این سامانه عرضه شد و مرغ گرم‌ نیز به‌زودی در این سامانه عرضه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح برنامه 10ساله آبخیزداری در کشور نیز به دولت ارائه شده است تا در این مدت بتوانیم تمام نیاز کشور به آبخیزداری را انجام دهیم.

اولین دیدگاه را بنویسید