خانه / برگزیده‌ها,

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی را بشناسید

سرماخوردگی
سرماخوردگی

آنفولانزا و سرماخوردگی هر دو بیماری‌های تنفسی هستند که قابلیت سرایت به افراد دیگر را دارند، اما توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شوند.

بیماری آنفولانزا توسط ویروس مخصوص به‌خود ایجاد می‌شود. در حالی که سرماخوردگی می‌تواند توسط تعدادی از ویروس‌های مختلف، از جمله راینوویروس‌ها، پاراآنفلوآنزا و کروناویروس‌های فصلی ا‌یجاد شود. کروناویروس‌های فصلی را نباید با ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود، اشتباه گرفت.

از آنجایی که آنفولانزا و سرماخوردگی علائم مشابهی دارند، تشخیص تفاوت بین آن‌ها بر اساس علائمشان ممکن است دشوار و حتی غیرممکن باشد. تنها راه تشخیص بیماری آنفولانزا انجام آزمایش‌های ویژه است، اما به طور کلی، بیماری آنفولانزا معمولا شدیدتر از سرماخوردگی است و علائم آن سریع‌تر بروز پیدا می‌کند.

سرماخوردگی معمولاً منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند ذات الریه و عفونت‌های باکتریایی نمی‌شود در حالی که آنفولانزا می‌تواند عوارض شدیدتری داشته باشد.

علائم آنفولانزا شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، درد عضلانی یا بدن، سردرد و خستگی است، اما افراد مبتلا به سرماخوردگی بیشتر در معرض آبریزش یا گرفتگی بینی هستند.

اولین دیدگاه را بنویسید