خانه / برگزیده‌ها,

طرز تهیه شیر بادام به سه روش سنتی

به گزارش ایران اندیش؛ این نوشیدنی کاملا گوارا است و فواید فراوانی دارد. برای تقویت مغز و رشد کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

روش اوّل:

  • مواد لازم:

مغز بادام خام 50 گرم، عسل 3 قاشق غذا خوری، آب سرد 3 لیوان.

  • طرز تهیه:

پوست بادام هارا جدا کنید و آن هارا به همراه آب سرد و عسل در مخلوط کن به طور کامل مخلوط کنید تا مخلوط کاملا به صورت شیر درآید.

طرز تهیه شیر بادام به سه روش سنتی

طریقه پوست کندن بادام ها:

بادام هارا در آب درحال جوش بریزید و پس از یک جوش خوردن ، ظرف را از روی حرارت بردارید. حدود 30 ثانیه صبر کنید و بعد بادام هارا از آب جوش خارج سازید و با آب سرد بشویید. در این حالت پوست آن ها به راحتی جدا می شود ولی بادام ها کمی سفت خواهند شد. بهترین روش پوست کندن بادام، خیساندن آن به مدت 6-8 ساعت است.

روش دوم:

  • مواد لازم:

مغز بادام خام 50 گرم، بادام هندی خام 10 عدد، عسل 3 قاشق غذا خوری، آب سرد یا شیر 3 لیوان.

  • طرز تهیه:

طرز تهیه آن همانند روش اول است با این تفاوت که بادام هندی هم به آن اضافه می شود.

این نوشیدنی بسیار چرب و خوش مزه بوده و برای کودکان و نوجوانان که در حال رشد هستند و انرژی زیادی نیاز دارند، بسیار مفید است. این نوشیدنی را می توان به عنوان یک میان وعده غذایی مصرف کرد.

طرز تهیه شیر بادام به سه روش سنتی

 روش سوم:

  • مواد لازم:

مغز بادام خام پوست کنده نیم پیمانه، شیر یا آب سرد 2 پیمانه، شیره انگور 4 قاشق غذا خوری، گلاب 2 قاشق مربا خوری،  هل 4 دانه.

  • طرز تهیه:

بادام را با تخم هل و نیم پیمانه شیر در مخلوط کن بریزید تا خمیر شود. بقیه شیر و گلاب و شیره انگور را به مخلوط اضافه کنید و باز چند ثانیه بگردانید تا خوب مخلوط شود.

نکته: این نوشیدنی در رفع کم خونی بسیار مفید است.

اولین دیدگاه را بنویسید