خانه / اقتصادی,

صادرات ۸۱ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

سجاد رستمی
سجاد رستمی

سجاد رستمی پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سال‌های قبل ۹۸ راهبردهایی برای سازمان‌های صمت استان‌ها در نظر گرفته می‌شد که این استان در سال ۹۸ در رتبه ۳۰ قرار داشت.

وی افزود: با تلاش مجموعه صمت چهارمحال و بختیاری در ارزیابی سازمان‌های صمت کشور در رتبه ۱۱ قرار گرفتیم.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۸۹۲ جواز تأسیس در استان صادر شد، ۲ هزار طرح در حال اجرا در استان داریم و ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی این طرح‌ها است که باعث ایجاد اشتغال برای ۳۳ هزار نفر می‌شوند.

رستمی عنوان کرد: در حوزه بازرگانی در سال ۱۴۰۰ در قالب برنامه‌های راهبردی وزارت صمت، توانستیم ۲۰۰ درصد اهداف صادراتی در چهارمحال و بختیاری را محقق کنیم، امسال ۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک حدود ۸۰ درصد معادن در چهارمحال و بختیاری فعال هستند و از ۸۹ معدن فعال به ۱۳۶ معدن فعال در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۱۲ هزار پرونده تخلف برای واحدهای متخلف در استان تشکیل شد که این نشان از نظارت مستمر بر بازار دارد.

رستمی تاکید کرد: در برخی موارد هم نتوانستیم موفق شویم، یکی از این موردها پارک اوره چهارمحال و بختیاری است که علی‌رغم پیگیری‌ها درخصوص جذب سرمایه‌گذار محقق شد اما بنابه دلایلی اقدامی صورت نگرفت و لازم است برخی مراجع همچون دستگاه‌های نظارتی در این خصوص وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: صنعت رقم بالای بیمه شدگان تأمین اجتماعی سهم بسیاری در اشتغال چهارمحال و بختیاری دارد.

اولین دیدگاه را بنویسید