خانه / اقتصادی,

شوک بزرگ شورای رقابت برای بازار خودرو

خودرو
خودرو

دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به اتفاق آراء مصوب شد.

دقایقی قبل دستورالعمل جدید شورای قیمت برای صنعت خودرو پس از کش و قوس‌های فراوان منتشر شد. در این دستورالعمل هیچگونه نشانی از بورس کالا در بندهای آن دیده نمی‌شود و این درحالی است که در خبرهای غیررسمی گفته شده بود که قرار است عرضه خودرو در بورس کالا با چند تبصره جدید ادامه داشته باشد.

خودرو از بورس کالا حذف شد؟
اما در بند ۵ ماده ۵ که مهم‌ترین موضوع این روزهاست، شورای رقابت اعلام کرده است که از این پس، خودروسازان موظفند محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت‌نام و به فروش برسانند. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شده است.

سهام گروه خودرویی در واکنش به این دستورالعمل، با فشار عرضه سنگینی مواجه شده و برخی از نمادها به صف فروش رسیده‌اند.

متعاقب انقضای مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوا مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۸، پس از جلسات مکرر با حضور همه ذینفعان بازار خودرو از جمله نمایندگان وزارت صمت، سازمان بورس و اوراق بهادار، خودروسازان، انجمن‌های مربوطه، بانک مرکزی و غیره، دستورالعمل خودرو با در نظر گرفتن جمیع جوانب به رأی گذاشته و با اتفاق آراء اعضا به تصویب رسید.

اولین دیدگاه را بنویسید