خانه / برگزیده‌ها,

شباهت شادی جنجالی دروازه بان پرسپولیس با مهدی طارمی!

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند پس از برتری پرسپولیس مقابل استقلال در دربی سرنوشت‌ساز قهرمانی، در مقابل هواداران خودی به شادی خاصی پرداخت که همین مسئله با واکنش آبی‌ها همراه شد.

باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای به شرح زیر از شکایت خود نسبت به گلر پرسپولیس خبر داد: «باشگاه استقلال از دروازه‌بان پرسپولیس بابت خوشحالی توهین‌آمیزش به کمیته اخلاق شکایت می‌کند. انتظار می‌رود کمیته اخلاق بدون ملاحظات، برخوردی مناسب و قاطع با این بازیکن داشته باشد تا شاهد تکرار این گونه رفتارها در فوتبال ایران نباشیم.»

این شادی علیرضا بیرانوند شباهتی جالب به شادی چند سال پیش مهدی طارمی داشت. آخرین روزهای سال ۱۳۹۳، پرسپولیس در شهر ریاض به النصر باخت و یک شادی گل عجیب این بازی را به حاشیه کشاند. گلزن النصر بعد از باز کردن دروازه پرسپولیس سمت تماشاگران رفت و حرکتی شبیه بریدن سر با شمشیر انجام داد. پرسپولیسی‌ها برای جبران این حرکت،‌ فقط سه هفته صبر کردند و تا مهدی طارمی در ورزشگاه آزادی، حرکت عجیبی انجام بدهد. با این حال، یک تفاوت بزرگ میان شادی بازیکن عربستانی و ایرانی بود. شادی گل مهاجم النصر، فقط تماشاگران ایرانی را ناراحت کرد اما شادی مهدی طارمی در داخل ایران هم با واکنش‌های متناقض زیادی مواجه شد. موافقانی که این کار را جبران حرکت حریف می‌دانستند و مخالفانی که اعتقاد داشتند اجازه نداریم مرتکب چنین حرکاتی شویم.

مهدی طارمی اما محروم نشد و در مصاحبه با خبرورزشی گفت: ” من نمی‌دانم چرا وقتی آن ها در عربستان آن کار را کردند حاشیه نداشت و حالا به کار من اعتراض می کنند. ما از بعد از بازی با النصر در عربستان تصمیم داشتیم هر بازیکنی گل زد خوشحالی شان را جواب بدهد. بی احترامی به ایرانی باید یک جوری جواب داده می‌شد. جوابی به حرف های یزدانی ندارم. او نظرش را گفته و هرچه وکیلم جواب داده به نظرم کافی است.”

هرچند نمی توان استقلال و النصر را با هم مقایسه کرد اما آن حرکت طارمی با ابعادی وسیع تر با جریمه یا محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو نشد و برهمین اساس باید به گفته منبع موثق نزدیک به فدراسیون اعتماد کرد و پذیرفت علیرضا بیرانوند به کمیته اخلاق فراخوانده نخواهد شد.

فراموش هم نباید کرد که تنها سه هفته به پایان لیگ بیست و دوم مانده و بسیار بعید است در این فاصله، فدراسیون گلر اول یکی از مدعیان اصلی را محروم کند.

اولین دیدگاه را بنویسید