خانه / برگزیده‌ها,

زنان سخت‌تر از مردان سیگار را ترک می‌کنند

سیگار
سیگار

، بر اساس تحقیقات اخیر منتشر شده در شماره مه ۲۰۲۲ مجله رفتارهای اعتیادآور، وقتی صحبت از ترک سیگار به میان می‌آید، زنان در مقایسه با مردان روز اول را سخت‌تر می‌دانند و این می‌تواند نشانه‌ این باشد که بعداً احتمال عقب‌نشینی از وضعیت موجود و بازگشت دوباره به دخانیات در میان آنها کمتر خواهد بود.
دانشمندان در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا همچنین دریافتند که برچسب‌های هشدار سلامت بزرگتر روی پاکت‌های سیگار ممکن است به کاهش تمایل ترک‌کنندگان برای رجوع دوباره به تنباکو کمک کند.
ماریسیو کاستادلی، فوق دکترای بخش اپیدمیولوپی دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: اولین روز موفق پرهیزاز دخانیات، یکی از مهم ترین عوامل پیش‌بینی کننده ترک طولانی مدت سیگار است و اطلاعات کمی در مورد اینکه چرا زنان ممکن است این دوره را چالش برانگیزتر از مردان بدانند، وجود دارد.
ممکن است سندرم ترک که معمولاً در روز اول ظاهر و توسط سیگاریها به عنوان دلیل اصلی بازگشت دوباره به دخانیات ذکر می‌شود، ممکن است نقش اساسی در نتایج تلاش یک روزه ترک در میان زنانی داشته باشد که معمولاً علائم ترک بیشتری را گزارش می کنند.
این تحقیق بر اساس داده‌های بررسی جهانی دخانیات بزرگسالان در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بود که شامل بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ سیگاری از ۱۲ کشور کم درآمد و متوسط ​​-بنگلادش، برزیل، چین، مصر، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، تررکیه، اوکراین، ویتنام و تایلند- بود. حدود ۶۰ درصد از سیگاری‌های جهان در این کشورها زندگی می‌کنند. به طور کلی بازگشت دوباره به دخانیات پس از روز اول ترک، بین ۳ تا ۱۴ درصد بود.
سیلویا مارتینز، استاد اپیدمیولوژی در کلمبیا و نویسنده ارشد این مطالعه، خاطرنشان کرد: در مقایسه با مردان سیگاری، زنان تمایل دارند برچسب‌های هشدار تصویری بر روی پاکت‌های سیگار را جدی‌تر ارزیابی کنند، احساسات منفی بیشتری را در خود تحریک کرده و انگیزه بیشتری برای ترک سیگار ایجاد نمایند. با این حال، از سال ۲۰۱۳، کمتر از نیمی از کشورهای با درآمد متوسط ​​رو به پایین که در نظرسنجی جهانی دخانیات بزرگسالان گنجانده شده‌، این برچسب‌های هشداردهنده را روی جعبه‌های سیگار اعمال کرده‌اند.
نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که زنان در مقایسه با مردان بیشتر به دلیل نگرانی‌های سلامتی، به‌ویژه بارداری، برای ترک سیگار تحریک می‌شوند. دارو و روان‌درمانی ممکن است در افزایش شانس ترک موفقیت‌آمیز سیگار حائز اهمیت باشد. “همچنین مطالعات در کشورهای پردرآمد نشان می‌دهد که زنان تمایل به دریافت درمان دارویی کمتری دارند، حتی اگر بیشتر به دنبال درمان باشند.”

اولین دیدگاه را بنویسید