خانه / برگزیده‌ها,

در این شرایط از خروپف کردن کودک نگران شوید!

خروپف
خروپف

سایر علائمی که ممکن است در هنگام خواب فرزندتان متوجه شوید عبارتند از تنفس دهانی، مکث در تنفس، تنفس سخت، نفس نفس زدن یا بیدار شدن مکرر در شب. هنگامی که فرزندتان بیدار است نیز اثرات آن را خواهید دید.

علل احتمالی

در اکثر موارد «آپنه یا قطع تنفس انسدادی هنگام خواب» (OSA) در کودکان به دلیل بزرگ شدن لوزه‌ها و آدنوئیدها ایجاد می‌شود. آدنوئیدها تکه‌هایی از بافت لنفاوی نرم هستند که در گلو پشت بینی قرار می‌گیرند و ممکن است راه هوایی فوقانی را مسدود کنند.

با وجود این که شایع‌ترین علت آپنه خواب است، همیشه بین بزرگی لوزه‌ها و شدت علائم کودک، یک همبستگی کامل نیست. کودکان مبتلا به خروپف با لوزه‌های کوچک و آدنوئید وجود دارند، و برعکس، کودکانی با لوزه‌ها و آدنوئیدهای بسیار بزرگ شده وجود دارند که هیچ علامتی تنفسی نشان دهنده OSA ندارند.

در حالی که لوزه‌ها و آدنوئیدهای مسدود‌کننده راه هوایی علت فیزیکی خروپف و سایر علائم هستند، چند عامل خطر وجود دارد که می‌تواند احتمال بروز OSA را افزایش دهد. اینها عبارتند از چاقی، بزرگ شدن غدد لنفاوی، ناهنجاری های جمجمه-صورتی و اختلال عملکرد عصبی-عضلانی.

درمان آپنه انسدادی خواب در کودکان

بسته به مورد، چند روش مختلف وجود دارد که پزشکان OSA را درمان می‌کنند. از آنجایی که بزرگ شدن لوزه‌ها و آدنوئیدها شایع‌ترین علت OSA در کودکان است،

اولین درمان توصیه شده برداشتن لوزه‌ها و آدنوئیدها با جراحی است. در کودکان سالمی که چاق نیستند، این جراحی اغلب اوقات آپنه خواب را درمان می‌کند.

جراحی برای کودکان مبتلا به OSA شدید یا کسانی که AHI بیش از 9 رویداد در ساعت دارند توصیه می‌شود. برای کسانی که OSA خفیف تا متوسط دارند، یا AHI بین یک تا نه دارند، گاهی اوقات “انتظار هوشیارانه” تا شش ماه پیشنهاد می‌شود.

در طول این شش ماه، پزشک از استراتژی‌های سبک زندگی را برای هدف قرار دادن مشکلات اساسی مانند چاقی که ممکن است در ایجاد OSA نقش داشته باشد، توصیه می‌کنند.

در کودکانی که عوامل دیگری در ایجاد OSA آنها نقش دارند، نامزد خوبی برای جراحی نیستند یا پس از جراحی همچنان علائم دارند، درمان توصیه شده بعدی فشار مثبت مداوم راه هوایی است.

با این روش درمانی، کودک برای خواب، ماسک نرمی را روی بینی یا دهان خود می‌زند که از طریق یک لوله به جعبه متصل می‌شود.

این جعبه هوای متمرکز را با سرعت جریان بالاتر فراهم می‌کند می‌کند تا اساساً راه هوایی را در هر جایی که انسداد رخ دهد، باز کند.

در حالی که این روش برای برخی از خانواده‌ها گزینه جذابی است زیرا نه دارو است و نه جراحی، اما چالش‌هایی را در کودکان ایجاد می‌کند.

اولین دیدگاه را بنویسید