خانه / برگزیده‌ها,

حقایق در مورد مصرف تخم‌مرغ

تخم مرغ
تخم مرغ

برخی از اشتباهاتی که در مورد این غذا وجود دارد این است که کلسترول را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برخی دیگر با آن به عنوان پادشاه آشپزی و ورزش رفتار می کنند و تا آنجا پیش می روند که آن را به صورت خام مصرف می کنند و فکر می کنند این بهترین راه برای استفاده حداکثری از این غذای مقوی است.

افسانه ها در مورد مصرف تخم مرغ:
آیا تخم مرغ خام مغذی تر است؟

این اشتباه است.
بسیاری از مردم، به ویژه ورزشکاران، بر این باورند که خوردن تخم مرغ خام باعث افزایش مصرف پروتئین یا استفاده بهتر از سفیده و زرده تخم مرغ می شود. با این حال، مصرف تخم مرغ در این شرایط می‌تواند باعث سه مشکل عمده در سلامتی شود:

مسمومیت گوارشی که به نام سالمونلوز شناخته می شود. این بیماری ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از مصرف باعث عفونت، اسهال، استفراغ و گرفتگی شکم می شود. این بیماری توسط باکتری های بیماری زا سالمونلا ایجاد می شود که در مدفوع مرغ یافت می شود. به همین دلیل، اداره غذا و دارو (FDA) یک سری توصیه برای جلوگیری از این عفونت ارائه کرده است.

تخم مرغ ها باید در یخچال نگهداری شوند و به طور مناسب ضد عفونی شوند. همچنین نباید بیش از ۳ هفته نگهداری شوند.

برخلاف تصور رایج هضم تخم مرغ خام دشوارتر است. دلیل آن این است که پروتئین خام پیچ خورده است و اسیدهای آمینه آن محکم به هم متصل هستند. اما هنگام پختن، گرما پیوندها را می شکند.

بیوتین موجود در تخم مرغ نمی تواند توسط بدن استفاده شود. آویدین پروتئینی است که در سفیده تخم مرغ یافت می شود و وظیفه آن به دام انداختن ویتامین بیوتین برای جلوگیری از رشد باکتری است. با این حال، این یک ضد مغذی در نظر گرفته می‌شود، زیرا با به دام انداختن ویتامین، نمی‌توان آن را جذب کرد. گرما آویدین را غیرفعال می کند و بیوتین را آزاد می کند.

در صورت مشاهده لکه قرمز یا قهوه ای باید از خوردن تخم مرغ خودداری کرد؟

این اشتباه است.
لکه های قرمز یا قهوه ای چیزی نیست جز برخی سلول های جدا شده یا یک رگ خونی که در زمان تخم گذاری می شکند. با این حال، این بدان معنا نیست که تخم آسیب دیده یا بارور شده است. در واقع هیچ مشکلی برای خوردن تخم مرغ بارور وجود ندارد، زیرا ارزش غذایی و خواص آن یکسان است. یک لکه قرمز یا قهوه ای ممکن است فقط کمی ناخوشایند باشد.

اگر یکی از این لکه ها را در تخم مرغ خود پیدا کردید، می توانید به سادگی آن را با نوک چنگال بردارید. وجود لکه‌ها بر طبقه‌بندی درجه A تخم‌مرغ تأثیر می‌گذارد، اما این بدان معنا نیست که آنها باید دور ریخته شوند.

آیا باید غشای تخم مرغ را جدا کنم؟

غشاء بخشی از سفیده غلیظ شده است و وظیفه آن حفظ زرده در مرکز سفیده است.

این یک اقدام ایمنی برای جنین در مورد تخمک های بارور شده است و اگر آن را مصرف کنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اما اگر آن را بیرون بیاندازیم، پروتئین هایی با بهترین کیفیت را دور انداختیم.

آیا برای جلوگیری از آلودگی، پوسته تخم مرغ را قبل از مصرف بشوییم؟

پوسته تخم مرغ حاوی یک غشای محافظ در برابر آلودگی توسط میکروارگانیسم ها است. همچنین ورود و خروج هوا و رطوبت از بیرون به داخل و بالعکس را تنظیم می کند.

این غشاء به عنوان کوتیکول شناخته می شود. وقتی تخم مرغ ها را می شوییم از پوسته جدا می شود و ماندگاری آن ها را کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای حفظ تازگی، آن‌ها را به آرامی با یک پارچه مرطوب تمیز کنید اما نشویید.

افسانه ها در مورد مصرف تخم مرغ:
هر چه سفید تر بهتر

رنگ پوسته می تواند سفید یا قهوه ای باشد، زیرا به نژاد مرغ و غلظت رنگدانه های رسوب شده بستگی دارد. با این حال، رنگ بر کیفیت یا خواص تغذیه ای تأثیر نمی گذارد.
شدت و سطوح مختلف رنگ پوسته به شرایط مرغ بستگی دارد، اما به سیستم تغذیه یا پرورش بستگی ندارد.

آیا تخم مرغ را باید در یخچال و بدون تغییر دما نگهداری کرد؟

درست است.
در واقع، FDA توصیه می‌کند آنها را بخرید و در کارتن اصلی خود در دمای حدود ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید و از تغییر دما اجتناب کنید. شرایط بد نگهداری می تواند باعث از دست دادن تازگی تخم مرغ شود. آنها باید در دمای بین ۱ تا ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند، اما هرگز منجمد نشوند.

جهش از دمای پایین به بالا می‌تواند آب را روی پوسته متراکم کند و باعث ورود باکتری‌ها، کپک‌ها و رطوبت از طریق منافذ شود.

آیا تخم مرغ سطح کلسترول را افزایش می دهد؟

این درست نیست
در واقع، مؤسسه مطالعات تخم مرغ این موضوع را روشن می‌کند. مقامات بهداشتی اغلب مصرف تخم مرغ را به ۳ تخم مرغ در هفته به دلیل کلسترول بالای آن محدود می کردند. با این حال، اکنون مشخص شده است که سطح کلسترول خون تنها به ژنتیک، وزن بدن و سبک زندگی مانند ورزش و سیگار بستگی دارد. در همین حال، این چربی های اشباع و هیدروژنه هستند که می توانند کلسترول مضر یا LDL را افزایش دهند.

تخم‌مرغ حاوی چربی‌های غیراشباع بیشتری نسبت به چربی‌های اشباع شده است و یک تخم‌مرغ با اندازه متوسط تنها ۲۰۰ میلی‌گرم کلسترول دارد.
لسیتین موجود در زرده در جذب آن اختلال ایجاد می‌کند و تأثیر کمی بر کلسترول خون دارد. بنیاد قلب، پس از تجزیه و تحلیل و چندین مطالعه، مصرف تخم مرغ را به ۶ یا ۷ واحد در هفته افزایش داد.

آیا خوردن زرده تخم مرغ ضرر دارد؟

این یک افسانه است.

زرده بخشی از تخم مرغ با بیشترین تنوع مواد مغذی است.

پروتئین ها در آن به نسبت بیشتری نسبت به رنگ سفید یافت می شوند و مملو از کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی است که به آن رنگ زرد می دهد. لوتئین ، زآگزانتین ، ویتامین A، چربی غیراشباع چندگانه و کلسترول از جمله مواد مغذی آن است.

از سوی دیگر، زرده دارای مواد معدنی مانند آهن، روی، کلسیم، فسفر و منیزیم است. ویتامین های دیگری که در زرده باید به آن توجه شود ویتامین های محلول در آب مانند B12، B6، B1، کولین و اسید فولیک است.

آیا تخم مرغ واقعا چاق کننده است؟

این غیر ممکن است!
تخم مرغ در هر واحد تنها ۷۵ کالری دارد، اگرچه این بستگی به نحوه پخت و طرز تهیه آنها دارد.

وقتی به جای یک صبحانه شیرین مصرف شود، به تنظیم سطح قند خون در طول صبح کمک می کند. بنابراین فرد می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و نیاز کمتری به خوردن داشته باشد.

آیا خوردن تخم مرغ در شب بهتر است؟

شما می توانید آنها را در هر زمان با اطمینان میل کنید. هنگامی که برای کاهش وزن در رژیم غذایی کم کالری قرار می گیرید، اغلب پیشنهاد می شود که این غذا در آخرین وعده غذایی گنجانده شود، زیرا تاثیر آن بر کاهش اشتها بسیار است.

البته، همیشه باید از روش پخت درست استفاده کنید. به عنوان مثال، خوردن تخم مرغ آب پز در شب توصیه می شود. این باعث می شود بدون تغییر ارزش غذایی کالری کمتری داشته باشد.

آیا تخم مرغ یک غذای فوق العاده محسوب می شود؟

درست است.

زرده تخم مرغ حاوی اجزای فعال خاصی مانند لوتئین و زآگزانتین است که کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی هستند که با سلامت بینایی مرتبط هستند. این سهم مفید با حضور ویتامین A تقویت می شود.

سایر اجزایی که به آن اجازه می‌دهد به عنوان یک ابر غذا معرفی شود، پپتیدها و فسفولیپیدها هستند که در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند فشار خون شریانی، چاقی و سندرم متابولیک عمل می‌کنند.

به طور کلی، تخم‌مرغ یکی از غذاهایی است که دارای بالاترین خواص تغذیه‌ای به ویژه به دلیل ارزش بیولوژیکی پروتئین‌های آن است.

اولین دیدگاه را بنویسید