خانه / برگزیده‌ها,

بیوگرافی کوتاه از مارتیک، خواننده خوش صدای ارمنی تبار

مارتیک

بیوگرافی از خوانده ارمنی مارتیک را مشاهده می‌کنید.

مارتیک قره خانیان با نام هنری مارتیک متولد ۲۶ تیر ۱۳۲۸ در فرح آباد آبادان، خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده گیتار ارمنی تبار اهل ایران و ساکن آمریکا است.

سایت استانبول کنسرت نوشت:

مارتیک قره خانیان با نام هنری مارتیک متولد ۲۶ تیر ۱۳۲۸ در فرح آباد آبادان است. او خواننده، تنظیم کننده، آهنگساز و نوازنده گیتار ارمنی تبار اهل ایران و ساکن آمریکا است. بهتر است که بدانید وی به دلیل صدای منحصر به فرد و آهنگ‌های شنیدنی اش مدت هاست که به یکی از خوانندگان محبوب ایرانی تبدیل شده است که مخاطبان و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. حال این موضوع را هم باید افزود که وی در سال ۱۳۵۵ ترانه حریر را به عنوان اولین ترانهٔ فارسی زبان خود خواند و گوگوش خواننده معروف را در کنسرتی در برج ایفل پاریس به عنوان نوازندهٔ گیتار به همرا گروه سل همراهی کرد و به این گونه می‌توان بیان کرد که او برای اولین بار به عنوان نوازنده بر روی صحنه رفت.

بعد از این موضوع و زمانی که او در خوانندگی فعالیت خود را شروع کرد، کنسرت‌های متعددی را در خارج از کشور برای مخاطبان و طرفدارانش برگزار کرد که تمام این کنسرت‌ها به دلیل صدای فوق العاده و هم چنین آهنگ‌های زیبا و شنیدنی اش با استقبال خوب مردم به ویژه طرفدارانش رو به رو شد.

اولین دیدگاه را بنویسید