خانه / برگزیده‌ها,

بهترین دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به دیابت

دیابت
دیابت

اگر مبتلا به دیابت هستید، احتمالاً تیم مراقبت های بهداشتی به شما گفته است که چه نوشیدنی هایی مانند نوشابه، آب میوه و نوشیدنی های ورزشی شیرین را برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. اما پرهیز کردن از نوشیدن این موارد به این معنی نیست که باید از لذت بردن طعم ها محروم شوید، نوشیدنی‌های زیادی وجود دارد که طعم عالی دارند که می‌توانید از نوشیدن آنها لذت ببرید و قند خون شما را افزایش نمی‌دهند. به عنوان مثال، چای سرد یا گرم بدون شیرینی را بنوشید.

دمنوش گیاهی برای دیابت: چای سبز که ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند

در میان روز انرژی خود را از دست می دهید؟ طبق گفته کلینیک مایو، نوشیدن یک فنجان چای سبز را در نظر داشته باشید که حاوی 28 میلی گرم کافئین است و ممکن است به جلوگیری از بیماری دیابت کمک کند. در بررسی مطالعات مشخص شد که چای سبز و عصاره چای سبز می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد و در پیشگیری از بروز دیابت نوع 2 و چاقی موثر باشد.

چای سیاه ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند

چای سیاه از همان گیاه چای سبز به دست می آید، بنابراین مانند چای سبز، با نوشیدن این چای هم از فواید مناسب برای درمان دیابت بهره مند خواهید شد. استفانسکی توضیح می‌دهد که اگرچه هر دو این چای ها از یک گیاه بدست می آیند ، اما برای تهیه آن از روش‌های مختلف عمل آوری استفاده می‌شود.

از دمنوش گیاهی برای دیابت: دمنوش بابونه که به داشتن خواب بهتر کمک می کند

یک شب بی خوابی آخرین چیزی است که فرد مبتلا به دیابت به آن نیاز دارد. طبق گفته CDC، تنها یک شب کم خوابی می‌تواند باعث شود بدن شما بطرز کم اثرتری انسولین تولید کند و این به طور بالقوه باعث افزایش سطح قند خون شما شود.

حالا خبر خوب چیست؟ نوشیدن دمنوش گیاهی بابونه که فاقد کافئین است، ممکن است به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

دمنوش زنجبیل برای دیابت : زنجبیل در مطالعات گلوکز خون ناشتا را کاهش داد

بله، ممکن است یک فنجان دمنوش زنجبیل طعمش تند باشد، اما شاید نوشیدن این نوشیدنی تند به خصوص اگر دیابت دارید باارزش باشد. برای شروع، یک بازبینی در گذشته اشاره می کند که مکمل‌های ریشه زنجبیل از لحاظ فنی شکل موثرتری نسبت به دمنوش آن دارند، که باعث کاهش سطح گلوکز خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و همچنین قند خون A1C می‌شود.

چای ترش برای دیابت که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

این چای ترش و تند نه تنها طعم فرح بخشی دارد، بلکه می تواند در مدیریت دیابت و سایر مشکلات مرتبط با این بیماری نقش داشته باشد. چای ترش می تواند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد، و طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، ابتلا به دیابت به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و همچنین احتمال حمله قلبی و سکته بیشتر است. پالینسکی وید می گوید، نوشیدن 1 فنجان چای ترش برای 2 بار در روز باعث کاهش فشار خون سیستولیک در افراد مبتلا به دیابت در یک دوره 1 ماهه شد که این موضوع به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت خبر خوبی است، زیرا آنها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

اولین دیدگاه را بنویسید