خانه / برگزیده‌ها,

بهترین دسر‌های فوری، کم هزینه و بدون فر برای شب یلدا

شب یلدا

برای دسر کم هزینه بدون فر برای شب یلدا چه چیزی درست کنیم؟

درست کردن انواع دسر برای شب یلدا در کنار درست کردن انواع شیرینی شب یلدا هم یک سرگرمی جذاب است و هم می‌تواند به چیدمان سفره یلدا رنگ و جلوه زیبا و تازه‌ای بدهد. شما در مورد طرز تهیه انواع دسر کم هزینه برای شب یلدا چه ایده‌ای دارید؟ به نظر شما دسر راحت برای یلدا چی درست کنیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه انواع دسر کم هزینه شب یلدا، انواع دسر برای شب یلدا بدون فر، انواع دسر شب یلدا تک نفره و خلاصه زیباترین دسر‌های یلدایی را برای شما آماده کرده‌ایم تا با موادی که در دسترس دارید، انواع دسر خوشمزه و آسان یلدایی و دسر‌های جدید برای یلدا برای دورهمی شب یلدا درست کنید و لذت ببرید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای درست کردن دسر شب یلدا این است که خوراکی‌هایی را تهیه کنید که علاوه بر طعم لذیذ، زمان کمی بگیرند و هزینه زیادی هم روی دست شما نگذارند. برای درست کردن انواع دسر یلدایی به موادی مثل پودر ژله و ژلاتین، بستنی، شکر، نشاسته، خامه، بیسکویت، مغز آجیل، پودر دسر و … نیاز دارید که این مواد را می‌توانید به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای مطالعه طرز تهیه زیباترین دسر‌های یلدایی و دسر‌های راحت برای یلدا ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

لیست انواع دسر مخصوص شب یلدا

 ۱- شکلات قالبی انار؛ دسر راحت و تک نفره برای یلدا

درست کردن این دسر یلدایی کار بسیار راحتی است و جزو دسر‌های ساده و کم‌هزینه شب یلدا به حساب می‌آید. برای تهیه دسر یلدایی انار، کافی است به صورت لایه لایه انار و شکلات ذوب شده را در قالب بریزید.

این دسر خوشمزه و ساده برای یلدا، فقط به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد که خودش را در یخچال بگیرد و بعد از آن می‌توانید سرو کنید. البته یک روش عالی این است که برای تهیه شکلات قالبی انار، از قالب‌های یک نفره استفاده کنید تا یک دسر تک نفره برای یلدا داشته باشید. برای مطالعه طرز تهیه شکلات انار برای دسر شب یلدا به چند روش مختلف ساده و قالبی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲- پاناکوتا انار؛ دسر شیک و بدون فر برای شب یلدا

«پاناکوتا انار» یک دسر یلدایی شیک و بدون فر است و می‌توانید به عنوان یک دسر ساده و سریع یخچالی برای یلدا آن را آماده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر پاناکوتا انار برای شب یلدا، شیر را در یک ظرف بریزید و آن را گرم کنید. ژلاتین را به آن اضافه کنید تا حل شود. ژلاتین را به هم نزنید فقط صبر کنید تا با حرارت شیر حل شود. خامه و عسل را در یک کاسه بریزید و روی حرارت بخار آب بگذارید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه پاناکوتا انار روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳- مسقطی انار؛ دسر خوشمزه یلدا بدون فر

«مسقطی انار» یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر یلدایی کم هزینه با بافت نرم و لطیف و مواد ساده برای تهیه است که معمولا به عنوان دسر شب یلدا آن را تهیه می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه مسقطی انار به عنوان یک دسر یلدایی شیک و خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

۴- ژله هندوانه قالبی؛ مدل ژله شب یلدا

شب یلدا بدون هندوانه معنی نمی‌دهد. اصلا خوردن هندوانه در شب یلدا کلی داستان و فلسفه دارد. اما یادتان نرود که در کنار اهمیت هندوانه در شب یلدا، هنر کدبانو‌ها وقتی دسر و شیرینی یلدا هم به شکل هندوانه باشد، بیشتر مشخص می‌شود.

ژله‌ها جزو انواع دسر ساده و بدون فر شب یلدا هستند که هم بافت جذاب و دوست‌داشتنی دارند و هم می‌توان به راحتی آن‌ها را به شکل‌های مختلف تهیه کرد. برای به جا آوردن آداب و رسوم شب یلدا حتی اگر هندوانه در دسترس نداشتید، با انواع مدل ژله شب یلدا مثل درست کردن مدل‌های مختلف ژله هندوانه به شکل‌های مختلف می‌توانید جای آن را پر کنید.

۵- حلوای انار؛ دسر شب یلدا بدون فر

یکی از پرطرفدارترین دسر‌های شب یلدا، «حلوای انار» است. در طرز تهیه حلوای انار علاوه بر آرد، روغن، شکر و چاشنی‌های دیگر از انار و آب انار هم استفاده می‌شود. حتی بعد از درست کردن آن، می‌توانید حلوا را به شکل انار قالب بزنید.

۶- موس انار با کیک اسفنجی؛ دسر خوشمزه یلدا

برای کسانی که عاشق انار هستند، دسر‌های زیادی هم که مخصوص شب یلدا است، می‌توان درست کرد. برای تهیه این دسر یلدایی، باید ابتدا کیک اسفنجی را درست کنید. البته اگر عجله دارید می‌توانید کیک اسفنجی را از شیرینی‌فروشی‌ها هم تهیه کنید. اما برای تهیه موس روی آن به انار، شکر، خامه، پودر ژلاتین، زرده تخم مرغ و رنگ خوراکی نیاز دارید تا قرمز خوشرنگ شود.

۷- انواع ژله یلدایی در رنگ‌های مختلف

انواع ژله پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و به خصوص جزو دسر‌های مهمانی شام هستند و جزو انواع دسر شب یلدا ساده و آسان و بدون فر محسوب می‌شوند. کافی است از قالب‌های یلدایی استفاده کنید تا هر ژله‌ای را که می‌خواهید به شکل انار یا هندوانه یلدایی درست کنید. البته که رنگ ژله‌ها هم اگر به رنگ میوه‌های شب یلدا شبیه باشد می‌تواند حسابی نمادین و زیبا باشد.

انواع ژله یلدایی شیک را می‌توانید به صورت لیوانی و یک نفره یا در یک قالب بریزید. در کنار ژله ها، ژله خرده شیشه از محبوب‌ترین ژله‌ها هستند که با رنگ‌ها و طرح‌های یلدایی می‌توانید برای دورهمی شب یلدا این دسر آسان و بدون فر یلدایی را درست کنید. همچنین انواع ژله سفید با شیر، ژله انار لیوانی و چند رنگ هم برای شما از جمله پرطرفدارترین مدل‌های ژله برای شب یلدا هستند.

۸- پاناکوتا خرمالو؛ دسر آسان شب یلدا

«پاناکوتا خرمالو» هم یکی از بهترین دسر‌های بدون فر و راحت شب یلدا است که طرفداران زیادی دارد. مخصوصا برای کسانی که با طعم گس خرمالوی تازه رابطه چندان خوبی ندارند. اگر می‌خواهید یک دسر یلدایی جدید درست کنید دسر پاناکوتا خرمالو را می‌توانید با شیر و خامه تهیه و در چندین رنگ به عنوان یک دسر خوشمزه یلدا سرو کنید.

۹- انواع دسر با کدو حلوایی؛ دسر آسان و کم هزینه یلدایی

با کدو حلوایی علاوه بر تهیه کیک و شیرینی، می‌توانید دسر‌های خوشمزه و جذاب دیگری هم برای شب یلدا درست کنید. درست کردن دسر کدو حلوایی با بیسکویت و با دارچین، یک ایده خوشمزه برای دسر شب یلدا ساده و بدون فر است.

یک مدل دیگر از دسر کدو حلوایی هم به روش ترکیه‌ای درست می‌شود که آن هم با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است و به آن کاباک تاتلیسی می‌گویند. برای مطالعه طرز تهیه دسر ترکی کدو حلوایی هم روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۰- پودینگ انار؛ یک دسر خوشمزه شب یلدا با نشاسته

انواع پودینگ هم مثل پاناکوتا با خامه و میوه (یا ژله) درست می‌شوند، ولی طرز تهیه آن‌ها ساده‌تر و راحت‌تر است. در ضمن هزینه تهیه آن‌ها هم کمتر و مقرون به‌صرفه‌تر است. «پودینگ انار»، یک دسر آسان و بدون فر برای شب یلدا است که می‌توانید آن را به صورت دسر یلدا یک نفره تهیه و سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه دسر پودینگ انار روی لینک مطلب کلیک کنید.

اولین دیدگاه را بنویسید