خانه / برگزیده‌ها,

با مشاهده این علائم کودکان خود را سریع به دکتر ببرید

کودکان
کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به فصل شیوع بیماری های داری تب و بثورات پوستی از همشهریان تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین علائمی به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.

دکتر فاطمه نوده در گفتگویی اظهار کرد: یکی از بیماری های شایع که معمولا با آغاز فصل تابستان و پاییز در کودکان دیده می شود و باعث رنجش و ناراحتی کودکان و نگرانی والدین می شود، بیماری دست و پا و دهان است.

وی با بیان اینکه معمولا کودکان زیر 10 سال به این بیماری دچار شده و شیوع آن در کودکان زیر چهار سال بیشتر است،افزود: بیماری دست و پا و دهان در سنین بالاتر و افراد بزرگسال را نیز مبتلا می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: نخستین علایم قابل ملاحظه در این بیماری تب 24 تا 48 ساعتۀ( 38 تا 39 درجه) ، گلو درد،بروز راش روی دست و پا و کف دست و پا، فقدان اشتها ، سردرد و زخم گلو، دهان، و زبان بوده که برخی افراد فاقد هر گونه علامتند، اما با وجود این می‎توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

دکتر نوده با بیان اینکه این بیماری در طول 7 روز اول بروز بسیار مسری است،تاکید کرد: با توجه به فصل شیوع بیماری های داری تب و بثورات پوستی از همشهریان تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین علائمی به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: موارد شدید بیماری دست، پا، و دهان ممکن است نیاز به بررسی و مراقبت پزشکی داشته باشد اما هیچ درمان اختصاصی برای بیماری دست پا دهان در کودکان وجود ندارد و درمان علامتی بوده که در حال حاضر واکسنی برای بیماری دست، پا، و دهان وجود ندارد.

دکتر نوده توصیه کرد: استفاده از استامینوفن و از دهان شوی های مخصوص برای برطرف کردن مشکلات بلع ، شست و شو دست و پاهای کودک با آب ولرم و صابون دهند و کمپرس سرد به کاهش درد، التهاب و تب کمک می نماید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اقدامات احتیاطی و بهداشتی مانند شستن منظم دست‌های کودک، شستن و ضدعفونی کردن اسباب‌بازی‌ها و دیگر مواردی است که می‌تواند حامل میکروب باشند

اولین دیدگاه را بنویسید