خانه / برگزیده‌ها,

این نان ؛ تضمین کننده سلامت جامعه

یارانه نان
یارانه نان

، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید نان کامل در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: ۶۰ درصد پروتئین مورد نیاز انسان از طریق نان تامین می‌شود و بر این اساس کیفیت نان، آرد و گندم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نان از جمله غذای کامل برای مردم ایران است و باید نسبت به کیفیت آرد، گندم و پخت آن تدبیر ویژه شود.

امام جمعه اراک با یادآوری بازدید از کارخانه آرد آشتیان خاطرنشان کرد: یکی از با کیفیت ترین آردهای کشور در این کارخانه تولید می‌شود و این روش باید در کل کشور گسترش یابد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تمامی مراکز علمی، دانشگاه‌ها، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، دولت و مجلس باید با انجام کارهای علمی و تخصصی زمینه تولید نان با کیفیت در کشور را فراهم کنند.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: نان کاملِ سبوس‌دار اکنون در حدود ۷۰ نانوایی استان تولید می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به استقبال مردم، تعداد این نانوایی‌ها با سرعت رو به افزایش است.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: نخستین و تنها کارخانه بزرگ تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان مرکزی ایجاد شده و استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت این کارخانه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با افزایش آگاهی مردم از مزایای نان کامل سبوس‌دار، مصرف این نان در استان مرکزی در حال افزایش است و استان به قطب تولید آرد و نان کامل تبدیل می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نهضت احیای نان کامل در اواخر سال گذشته با هدف افزایش سلامت و امنیت غذایی در استان راه‌اندازی شد.

اولین دیدگاه را بنویسید