خانه / برگزیده‌ها,

انتخابی سالم برای کاهش وزن

سوپ
سوپ

آب موجود در سوپ‌های حاوی آبگوشت، طعم گوشت، سبزیجات، ادویه‌ها و سایر افزودنی‌‌های خوشمزه، بدون افزودن کالری افزایش می‌یابد.

معده را زود پر می‌کند و گرسنگی را برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر غذاهای سنگین برطرف می‌کند. بعلاوه، اگر سوپ داغ باشد، خوردن یا مزه ‌کردن آن سخت می‌شود. آرام غذا خوردن به بدن زمان کافی را می‌دهد تا به مغز این سیگنال برسد که به اندازه کافی غذا خورده‌اید.

سوپ پرخاصیت است

چیزی که در آخر غذا توی بشقاب سوپ باقی می‌ماند ممکن است کمی استخوان‌های باریک باشد اما سرآشپزها و آشپزهای خانگی به طور یکسان گوشت و استخوان را در سوپ می‌ریزند. اینها جزء مواد اصلی موجود در آب سوپ و مفید هستند. جوشیدن مواد مایع سوپ، کلاژن را از تکه‌های گوشت و استخوان بیرون می‌کشد و حاوی پروتئین پرخاصیت است که به تقویت پوست و استخوان‌ها کمک می‌کند.

پختن سوپ با شعله کم

آیا می‌خواهید سوپ مورد علاقه‌تان را در پایان روز و وقتی به خانه رسیدید، آماده کنید؟ بهتر است، سعی کنید از شعله کم اجاق گاز استفاده کنید چون برای تهیه سوپ‌ حاوی گوشت بسیار عالی است. سوپی که آهسته می‌جوشد طعمش بهتر و بیشتر می‌شود، زمان پخت ان کمتر است و زمانی که بیرون از خانه هستید، خوب جا می‌افتد. و می‌تواند به کاهش هزینه نیز کمک کند. تکنیک پخت غذا با شعله کم و آرام، تکه‌های گوشت و استخوانی را که ارزانتر هستند را نرم می‌کند. همیشه قبل از گذاشتن گوشت روی اجاق گاز، قابلمه را از آب پر کنید تا مطمئن شوید که خوب ‌بپزد.

پختن سبزیجات با سوپ

اگر بچه‌ها بینی‌شان را به خاطر بوی سبزیجات موجود در سوپ می‌گیرند، حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید. بچه‌های کوچک خوراکی‌های شیرین را بیشتر از خوراکی‌های تلخ دوست دارند زیرا جوانه‌های چشایی آنها اینگونه تنظیم شده است. از نظر آنها، سبزیجاتی که در یک سوپ با طعم‌های دیگر مخلوط شده، ممکن است خوشمزه‌تر از زمانی نباشد که به تنهایی خورده می‌شود. اگر مشکل با جویدن آن دارند، آن را پوره کنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

آیا نیاز به پختن و حرارت دارد؟

بسیاری از سبزیجات با جوشیدن مواد مغذیشان را از دست می‌دهند اما برخی از آنها با حرارت بهتر می‌شوند. کنسرو گوجه‌فرنگی سالم‌تر از گوجه رسیده است، زیرا حرارت دادن، آن را تجزیه و لیکوپن و موادشیمیایی آن را آزاد می‌کند که برای سلامت قلب مفید است. ذرت و اسفناج فرآوری‌شده لوتئین بیشتری دارند، آنتی‌اکسیدانی که از چشم‌ها محافظت می‌کند. بهتر است همیشه مواد اولیه پخت سوپ را در خانه داشته باشید.

مادربزرگ‌ها خوب می‌دانند

دانشمندان آنچه را که مادربزرگ‌ها همیشه می‌دانستند را ثابت کرده‌اند؛ سوپ مرغ یک غذای خوب برای دوران سرماخوردگی است. آبگوشت گرم و نمک‌دار گرفتگی سینوس‌ها را باز می‌کند و مخاط آن را رقیق می‌کند تا راحت تخلیه شود. گلوی دردناک را گرم و نرم و سرفه را رفع می‌کند. مرغ، پیاز، سیر و سایر مواد موجود در سوپ می‌تواند التهابات را از بین ببرد اما مراقب باشید. نمک زیاد می‌تواند موجب احتباس آب شده و تورم ایجاد می‌کند.

جادوی سوپ‌ها

اگر سوپ‌ها را خورده باشید، می‌دانید که چقدر خوردن آن لذت‌بخش است. سوپ غلیظ و مات، از دانه‌های تخمیرشده سویا، قارچ، زنجبیل، جو، سیر و پیاز و سایر سبزیجات تهیه می‌شود و مورد علاقه بسیاری از آدم‌هاست. نمک زیادی دارد اما مواد سالم زیادی نیز دارد. سرشار از باکتری‌های خوب و مواد شیمیایی است که به هضم غذا، کاهش کلسترول بد و کاهش خطر بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. حتی تصور می‌شود که با محتوای آنتی‌اکسیدان غنی به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کند.

به اندازه نمک بریزید

برخی از سوپ‌سازها نمک زیادی دارند و طعم آن احساس می‌شود. اگر فشارخون بالایی دارید یا دلایل دیگری برای کاهش فشارخون دارید، خوردن نمک مشکل‌ساز خواهد بود. دستورالعمل تهیه آش‌ و سوپ‌های کم نمک یا بدون نمک را امتحان کنید. در ابتدا ممکن است هوس کنید به آن نمک بزنید اما خیلی کم اضافه کنید. پس از چند هفته، جوانه‌های چشایی‌تان از نظر فیزیکی تغییر می‌کند و حساس‌تر می‌شود. به زودی سوپ با نمک بسیار کم هم برایتان طعم خوبی خواهد داشت.

قبل از خرید سوپ آماده، برچسب روی آن را بخوانید

• خوردن سوپ بسیار به صرفه است. در نظر بگیرید که یک وعده آن، یک فنجان است اما یک قوطی سوپ مقدارش بیشتر است. قبل از اینکه سبد خرید خود را انتخاب کنید، کل کالری و مقادیر دیگر آن را حساب کنید.
• برچسب روی آن را به دقت مطالعه کنید. سدیم یعنی نمک و بسیاری از سوپ‌ها مقدار زیادی نمک دارند. سوپ‌های آماده سالم و کم سدیم، کم هستند. مقدار شکر آن را هم ببینید. سوپ‌هایی را انتخاب کنید که بیش از ۶گرم شکر در هر وعده نداشته باشند. فیبر مفید است. سوپ عدس، سوپ سبزیجات، سوپ جو و سوپ لوبیا حاوی نمک و شکر است.

ده نوع سوپ عالی

آیا شما به سوپ علاقه دارید؟ بسیاری از ما سوپ می‌خوریم. در اینجا ۱۰نوع سوپ عالی را آورده‌ایم: نودل مرغ، سیب‌زمینی، خورش گوشت گاو، فلفل قرمز با گوشت گاو، کلم بروکلی، سبزیجات، خوراک ماهی، بیسکویت غذاهای دریایی، گوجه‌فرنگی و قارچ. زن‌ها با سیب‌زمینی و کلم‌بروکلی، در حالی که مردها بیشتر با خوردن گوشت گاو گرم می‌شوند.

اولین دیدگاه را بنویسید