خانه / سیاسی

پیام محرمانه امیر عبداللهیان از طرف کدام رهبر اروپایی به روسیه بود؟

وزیر امورخارجه ایران در نشست خبری با همتای روس خود خبر داد که حامل پیام مهمی به روسیه از سوی یکی از رهبران مهم اروپا است!

به گزارش ایران اندیش؛ حسین امیرعبداللیهان وزیر امور خارجه پس از دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک اعلام کرده است: «در گفت‌وگوهای امروز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی و درخواست آنها از رئیسی در موضوع اوکراین بودیم. ایده‌هایی برای کمک به برقراری صلح و آرامش و توقف جنگ در اوکراین مطرح است و این ایده‌ها را با آقای لاوروف مطرح کردیم. ایران مواضع خود را در خصوص اوکراین در عالیترین سطح به روشنی بیان کرده است.»

به گزارش انتخاب وزیر خارجه ادامه داده است: «در مسئله اوکراین در خصوص برخی از موضوعات انسانی نیز صحبت کردیم از جمله مسئله اسرا که مورد توجه جدی است و همچنین در خصوص رویداد‌های اخیر در ارتباط با نیروگاه هسته‌ای اوکراین نگرانی جامعه جهانی در این مسئله را مورد توجه قرار دادیم.»

در همین راستا معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نیز ساعتی پیش از درخواست یکی از روسای ارشد اروپای غربی برای میانجی‌گری سیدابراهیم رئیسی در جنگ روسیه و اوکراین خبر داده بود. محمد جمشیدی در این رابطه در حساب کاربری خود در توئیتر با اعلام این موضوع، از ارسال «یک ابتکار صلح در کنار یک پیام مهم» از تهران به مسکو خبر داد.

اظهارات امیرعبداللهیان و محمد جمشیدی این سوال را به وجود آورده است که این رهبر ارشد اروپایی کیست؟

برای پاسخ به این سوال، خبرگزاری ایسنا با ادعای کسب اطلاع خبرنگار خود گزارش کرده است که این مقام ارشد اروپایی که خواستار میانجی‌گری رییس جمهوری ایران شده است، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه است.

جمشیدی در توئیت خود توضیح داده بود که پس از مجموعه‌ای از رایزنی‌ها، این بسته ابتکار صلح در کنار یک «پیام مهم» از سوی امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به مسکو ارسال شده است.

منبع : وقایع روز

دسته‌ها :

اولین دیدگاه را بنویسید