خانه / برگزیده‌ها,

آخرین کرسی سنا به دموکرات‌ها رسید

سنا
سنا

انتخابات میان دوره‌ای سنا درایالت جورجیا روز گذشته برگزار و آرای آن شمارش شد. پس از شمارش آرا مشخص شد که «رافائل وارناک» از حزب دموکرات بر «هرشل واکر» جمهوری خواه و مورد حمایت دونالد ترامپ، پیروز شده است. براساس نتایج شمارش آرا، وارناک با اختلاف بسیار اندکی توانست بر رقیب جمهوری خواه خود پیروز شده و کرسی این ایالت را به نام خود ثبت کند.

وارناک 50.8 درصد آرا و واکر 49.2 درصد آرا را از آن خود کرده است. با پیروزی دموکرات ها در جورجیا و کسب کرسی سنای این ایالت، جورجیا میدان نبردی حساس و اصلی برای آنها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 می شود. دموکرات ها در حال حاضر 3 رقابت را در سنا پیروز شده‌اند که در 2 سال گذشته در اختیار جمهوری خواهان بوده است.

وارناک پس از اعلام پیروزی در جمع هواداران خود گفت: بیایی اندکی خوشحالی کنیم و شاد باشیم اما فردا باید دوباره به میدان کار و فعالیت بازگردیم.

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در تاریخ 8 نوامبر برگزار شد اما در ایالت جورجیا هیچ یک از نامزدها موفق به کسب بیش از 50 درصد آرا نشدند و به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد.

با پیروزی وارناک در این ایالت، دموکرات ها موفق شدند 51 کرسی از 100 کرسی سنا را از آن خود کرده و اکثریت کرسی ها را بدست آورند. این در حالی است که با این شرایط حتی دیگر به رای تعیین کننده کاملا هریس معاون رئیس جمهور و رئیس سنا دیگر نیازی نیست و دموکرات ها موفق به شکست جمهوری خواهان در سنا شدند. اما در مورد مجلس نمایندگان اوضاع به گونه دیگری است و جمهوری خواهان در انتخابات 8 نوامبر موفق شدند اکثریت کرسی های کنگره را از آن خود کنند.

اولین دیدگاه را بنویسید